گیاهان آبزی, مقاله

علف ستاره ای

مقدمه :

در این مقاله می خواهیم شما را با یک گیاه آبزی زیبا که میتواند به خوبی کف آکواریوم شما را پوشش دهد و زیبایی منحصر به فردی به آن ببخشد آشنا کنیم . آن گیاه علف ستاره ای است . اگر شما بخواهید خانه ی ماهیان خود را فرش کنید بی شک علف ستاره ای مناسب این کار می باشد ! با خواندن این مقاله راجع این گیاه آبزی و شرایط نگه داری و مزایای آن آشنا شوید .

علف ستاره ای فرش سبز رنگ آکواریوم شما

علف ستاره ای یک ظاهر زیبا را در پایین اکواریوم شما ایجاد می کند. علاوه بر این، آب را اکسیژنه می کند، آلاینده ها را حذف می کند و به عنوان پناهگاه برای ماهی ها عمل می کند.

کسانی که تجربه زیادی در رابطه با گیاهان آبزی ندارند با این گونه گیاه آبزی دچار مشکل نمی شوند زیرا علف ستاره ای را گیاهی سخت و سازگار می دانند.

این گونه گیاهان آبزی در سرتاسر جهان گسترده هستند، از شمال امریکا تا اروپا، حتی در آسیا و آمریکای جنوبی گسترش یافته است.

کاربرد علف ستاره ای برای پوشش پایین اکواریوم شما است . این  گیاه سریع رشد می کند، بنابراین شما می توانید در زمان کمی یک پوشش کامل از آن را انتظار داشته باشید .

معمولا به عنوان یک گیاه آبزی مستحکم شناخته می شود .نیاز به نور، مواد مغذی و CO2 دارد. همچنین نگه داشتن آن اسان است  بنابراین مبتدیان می توانند این گیاه را پرورش دهند بدون اینکه زمان زیادی را اختصاص دهند .

مزایایی که سبب می شود شما علف ستاره ای را خریداری کنید!

  • علف ستاره میزان اکسیژن سطح آب را کنترل می کند .
  • به حذف نیترات و آلاینده های آب کمک می کند.
  • یک پناهگاه امن برای ماهیان کم عمق است .
  • یک منبع تغذیه مناسب نیز به حساب می آید .

این گیاه آبزی زیبا یک ظاهر ساده چمن مانند با رشته هایی باریک به جای برگ دارد. هر رشته نسبتا نازک مانند مو است و برای فتوسنتز استفاده می شود .

ریشه های علف ستاره ای سفید مانند و نازک است. پس از کاشت، شما ریشه ها  را نمی بینید زیرا آنها عمدتا در بستر گیاه قرار می گیرند.

مشخصات شناسنامه ای علف ستاره ای

خانواده : Cyperaceae

سطح مراقبت : آسان

نرخ رشد: سریع

حداقل اندازه مخزن : 37 لیتر

pH آب : 6.5-7.5

درجه حرارت آب : 10- 30 درجه سانتی گراد

روشنایی : متوسط

راهنمایی لازم جهت خرید گیاه آبزی (علف ستاره ای )

محبوبیت این گیاه باعث تقاضای بالای آن می شود، بنابراین شما قادر خواهید بود آن را در اکثر فروشگاه های آکواریوم پیدا کنید.

رنگ های قهوه ای ساده ترین راه برای نشان دادن گیاهان ناسالم هستند. نمونه های ایده آل  علف ستاره ای دارای رشته های سبز روشن هستند. در نهایت، برای هر نشانه ای از آسیب، مانند لک و تکه های قهوه ای رنگ، گیاه را کاملا بررسی کنید. یک گیاه ناسالم در فتوسنتز کمتر کارآیی خواهد داشت .پس قبل از خرید در سالم بودن گیاه اطمینان پیدا کنید .

شرایط نگه داری علف سبز ستاره ای

 علف سبز ستاره ای معمولا درآبهای کم عمق استوایی است که دارای دسترسی فراوان به نور دارند رشد می کند پس شما باید چنین شرایطی را در اکواریوم خود مهیا سازید .

اولین چیزی که باید در نظر بگیریم اندازه  آکواریوم  شما است . این گیاه در انتهای اکواریومی که حداقل گنجایش 37 لیتر را دارد مناسب است   آب می تواند محدوده وسیعی از درجه حرارت، از 10-30 درجه سانتی گراد باشد. این گیاه می تواند در آبهای سرد نیززنده بماند. pH   آب باید تقریبا خنثی باشد و آب قلیایی و اسیدی نباشد . روشنایی آکواریوم برای فتوسنتز و رشد گیاه بسیار مهم است. چراغ های معمولی که به فروش می رسد خوب و مناسب است.

بر خلاف برخی از گیاهان ، علف سبز ستاره ای نمی تواند در محیط سایه دار فتوسنتز کند. رشته های این گیاه در شرایط مناسب به سرعت رشد می کنند .

مشکلات سازگاری زیادی با این گیاه وجود ندارد. این می تواند با بسیاری از گیاهان دیگر و یا ماهی های گرمسیری قرار گیرد. گیاهان با برگ های وسیع اغلب توسط ماهی ها خراب می شوند، اما به دلیل اینکه این گیاه دارای رشته های طولانی است، توسط ماهی ها کمتر خورده می شوند

شما در مورد ماهی هایی که می خواهید در کنار علف ستاره ای در آکواریوم قرار دهید انتخاب زیادی دارید ولی ماهی های کوچک ایده آل هستند . چون این ماهی ها برای پناه گاه امن از آن استفاده می کنند .

آیا علف ستاره ای برای آکواریوم شما مناسب است ؟

علف ستاره ای را می توان در آکواریوم های مختلف نگهداری کرد و می توان آن را در طیف وسیعی از شرایط نگهداری کرد زیرا می توانند با شرایط مختلف سازگار باشد.

انتخاب خوبی برای افرادی است که همه سطح تجربه را دارند. به عنوان یک فرش، رنگ سبزی را به انتهای آکواریوم اضافه می کند و و این در حالی است  که پناهگاهی برای ماهی ها است.

آکواریوم شما با این گیاه آبزی مفید ، سالم تر می شود زیرا بعضی از آلاینده ها را حذف می کند و اکسیژن آب را متعادل می سازد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *