مقاله, مقدمه

مقدمه ای در مورد باغداری آکواریومی

باغبانی آکواریومی و یا نگهداری از آکواریوم های گیاهی برخلاف تانک های ماهی، سرگرمی است که به سرعت در قرن 21 گسترش یافته است. پیش از آن، کسانی که به آکواریوم های گیاهی علاقه مند بودند، می بایست برای موفقیت در نگهداری آن در تهیه و تدارک لوازم مخصوص به این نوع آکواریوم ها نیازبه خلاقیت ویژه ای  بود.

امروزه، منابع زیاد با کیفیت مطلوب، تجهیزات تولیدی، بستر و کود وجود دارد. در جوامع اینترنتی (شبکه های اجتماعی) آکواریوم های گیاهی مورد بحث قرار می گیرند و مقالات به طور کلی مجلات آکواریوم که منافع علاقه مندان به آکواریوم های گیاهی را مورد توجه قرار می دهد، با اطلاعات بسیار زیادی در دسترس است. بعضی از آنها گسترده و بعضی زیاد گسترده نمی باشند.ممکن است برای افراد با تجربه کم منظم کردن این اطلاعات ساده نباشد. حتی در میان اطلاعات مفید، تعدادی از رویکردهای متفاوت اما معتبر وجود دارد که ممکن است برای مبتدیان گمراه کننده باشد. هر کدام از این روش ها ممکن است به خوبی مفید باشند، اما اگر یک مبتدی شروع به ترکیب این روش ها کند ممکن است به طور ناامید کننده ای گیج شده و در نهایت با یک تانک خالی برای فروش مواجه شود.

بیرون از دنیای آکواریوم، اصطلاح باغبانی آبی(آکواریومی) به خوبی شناخته نشده است. سوالات رایجی که در ذهن یک ببینده در هنگام مشاهده ی یک آکواریوم دیزاین شده مطرح می گردد از این قرار است: آیا این گیاهان واقعی(طبیعی) هستند؟ یا: آیا این یک آکواریوم آب شور است؟ مردم اغلب از زیبایی یک آکواریوم آب شیرین شگفت زده می شوند و در واقع برایشان باور کردنی نیست که یک آکواریوم آب شیرین می تواند به این زیبایی باشد. در میان باغبانی زمینی(خاکی)، باغ آبی برای ما استخر باغ را تداعی می کند: باغی زیبا و دوست داشتنی،و در کنار آن نوعی  باغداری متفاوت.

 

منبع: کتاب Sunken Gardens/ مولف کارن آ. راندال/ Karen A. Randall

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *