گیاهان آبزی, مقاله

نقش و اثرات گیاهان زینتی در زندگی

تا به حال به این فکر کردید که یک آکواریوم گیاهی داشته باشید یا از گیاهان زینتی مراقبت کنید ؟طبق اصول فنگ شویی، یک آکواریوم همراه با گیاهان آبزی  در خانه شما، نماد ثروت و شانس است. به طور کلی ، گیاهان مزایای  زیادی را به همراه خواهند داشت .

گیاهان آبزی در آکواریوم شما همراه با ماهیان رنگارنگ یا در یک تراریوم  شیک برای هر بیننده ای لذت بخش و توام با حس خوب خواهد بود . قرار دادن مناسب گیاهان در منزل یا محل کار شما می تواند  ترکیبی عالی از تعادل و هماهنگی با فضا باشد.

مزایای وجود گیاهان در زندگی ما چیست ؟

1)کاهش استرس و نگرانی

 

 فکر کردن در مورد یک آکواریوم گیاهی و ترکییب آب و گیاهان یک اثر آرام بخش بر روی هر فردی دارد .گیاهان یک حس بودن در طبیعت و آرامش را به شما می دهند ، در نتیجه باعث کاهش سطح استرس می شوند. به خصوص در محیط های پر تنش مانند فضاهای اداری،  ثابت شده است که سطح استرس را کاهش می دهند و به کارکنان در رسیدن به آرامش کمک می کنند . هم چنین مراقبت و نگه داری از گیاهان نیز سبب ایجاد ارامش در شما می شود .

2) بهبود فشار خون و ضربان قلب


تحقیقات ثابت کرده است که وجود گیاهان  به بهبود سلامت مردم کمک می کند. مطالعات نشان داده است که یک فرد می تواند میزان ضربان قلب خود را با تماشای گیاهان پایین بیاورد .  با تماشای یک آکواریوم که شامل گیاهان متنوع و زیبا و همچنین ماهیان آن که در حال شنا کردن و تکاپو می باشند، به خاطر ایجاد حس خوب در روان شما، جسم شما نیز بهبود می یابد.شما ناخودآگاه با دیدن طبیعت سبز رنگ گیاهان احساس آرامش و خونسردی خواهید کرد .

3)بهبود کیفیت خواب


وجود گیاهان در نزدیکی تخت شما همچنین می تواند به شما در بهبود خواب کمک کند. از آنجایی که انرژی مثبت به وسیله  گیاهان افزایش می یابددر نتیجه  استرس در هنگام خواب کاهش می یابد و به شما کمک می کند خواب بهتری در شب داشته باشید. گیاهان زینتی هم چنین برای از بین بردن افکار منفی عالی هستند، به شما این امکان را می دهد که هر شب به راحتی به خواب بروید. اگر قرار دادن گیاهان  در اتاق خواب شما غیر ممکن است، سعی کنید به تماشای ویدیوهای گیاهان در زیر اعماق اقیانوس ها برای به دست آوردن اثر آرام بخش آن بپردازید .

4) کاهش اضطراب و درد


آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه بسیاری از پزشکان، دندانپزشکان و روانشناسان  در اتاق انتظار خود گیاهان زینتی و متعددی قرار می دهند؟این مورد فقط  برای دکوراسیون نیست، به دلیل اثرات آرامش بخش و تسکین بخشیدن بر بدن و ذهن انسان است. ثابت شده است که گیاهان می توانند به بیماران کمک کنند تا درد خود را بهبود ببخشند.
گیاهان طبیعی در درمان اضطراب برای کسانی است که از آن رنج می برند موثر است. با یک اثر مشابه به هیپنوتیزم، تماشای گیاهان که نشات گرفته از طبیعت هستند ذهن شما را آرام می کند و به شما کمک می کند که غم و اندوه خود را از بین ببرید.

5) درمانی برای کودکان بیش فعال


با وجود گیاهان  وضعیت کودکان مبتلا به اختلالات بیش فعالی بهبود می یابد اگر یک آکواریوم گیاهی با گیاهان آبزی متنوع داشته باشید برای کودکان شما تماشای آن بسیار لذت بخش خواهد بود .هم چنین وجود گیاهان زینتی و و آب دادن و رسیدگی به آن ها سبب آرامش ذهنی و بهبود تمرکز کودک شما می شود .

6) درمانی برای بیماران مبتلا به آلزایمر

مطالعات انجام شده بر روی بیماران مبتلا به آلزایمر نشان داده است که وجود گیاهان در زندگی این بیماران  کمک می کند که با بهبود عادات غذا خوردن و به حداقل رساندن رفتار های ناخوشایند بیماران آرام تر می شوند و پرخاشگری فیزیکی کمتر، فریاد و گریه کمتری داشته باشند.

7) بهبود بهره وری


با کاهش فشار خون و کاهش سطح استرس، وجود گیاهان زیبا و سالم میتواند به شما کمک کند تا بهتر تمرکز کنید. ارزش زیبایی شناسی گیاهان خلاقیت شما را بهبود می بخشد. بنابراین، بهره وری را افزایش می دهد.

پس شما میتوانید آکواریومی زیبا در خانه خود  با گیاهان طبیعی و واقعی برای اثرات آرامش بخش  ایجاد کنید.

شما میتوانید یک تراریوم گیاهی زیبا با گیاهان مورد علاقه خود ایجاد کنید .

شما میتوانید یک پالوداریوم شیک که ترکیبی از گیاهان آبزی و هوازی می باشد ایجاد کنید .

و درآخر شما میتوانید با داشتن گیاهان در زندگی ماشینی خود حس خوب زندگی را در خودتان و اطرافیانتان ایجاد کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *